Chiara Ferragni

Niektóre domy mody mają za sobą długą tradycję i powstają z ręki dobrze rokujących projektantów i artystów. Inne, są efektem długoletniej pracy w świecie mody ludzi niezwiązanych od początku z tym środowiskiem. Jedną z takich marek jest Chiara Ferragni, brand bardzo młody, lecz już odnotowujący ogromny sukces na całym świecie.

Marka Chiara Ferragni jest więc dziełem włoskiej blogerki, influencerki i prawdziwej bizneswoman. Przez długi czas figurująca na 1. pozycji w zestawieniu najbardziej wpływowych postaci branży modowej, od 2013 Ferragni może poszczycić się firmą odzieżową pod swoim własnym nazwiskiem. W jej kolekcjach znajdują się nie tylko autorskie ubrania, ale również buty, bielizna, czy ekskluzywne linie kosmetyków i biżuterii.

Produkty Chiara Ferragni Collection zarówno pod względem bezbłędnego wykonania, jak i unikalnej estetyki mają szansę konkurować z największymi domami mody. Jak to się stało, że włoska blogerka, w tak krótkim czasie osiągnęła w branży tak wiele, a jej firma obecnie ma swoje siedziby w najbardziej prestiżowych lokalizacjach?

Historia marki Chiara Ferragni

Historia firmy to tak naprawdę historia Chiary. To w głównej mierzę jej zawdzięczamy dziś stylowe i młodzieżowe ubrania z charakterystycznym wyszytym okiem. Zanim stylistka współpracowała z największymi markami z segmentu mody, była zwykłą studentką prawa. Skąd zrodził się pomysł na własną markę i czy początki były trudniejsze niż, by się zdawało?

Chiara urodziła się w Cremonie 7 maja 1987 roku, jako córka Marco Ferragniego, lombardzkiego dentysty i mającej sycylijskie korzenie pisarki Mariny Di Guardo. Uczęszczała do Liceum Klasycznego w Cremonie, a następnie wyprowadziła się z rodzinnego miasta, by studiować prawo na Uniwersytecie Bocconiego w Mediolanie. Szybko jednak zrezygnowała z nauki i zdecydowała się poprowadzić swoją karierę w stronę rosnących w siłę mediów.

W 2009 roku, jeszcze w trakcie studiów, Ferragni rozpoczęła swoją karierę w sieci, tworząc blog o modzie ,,The Blonde Salad'', będącym czymś w rodzaju osobistego pamiętnika, tam Chiara dzieliła się swoim życiem i własnymi, skomponowanymi stylizacjami. Jako, że było to coś nowego i nieznanego wcześniej, wkrótce blog ten stał się źródłem modowych inspiracja dla rzeszy młodych ludzi. Na fali sukcesów, zaledwie rok później stworzyła pierwszą autorską linię butów- Chiara Ferragni Collection, która także obiła się szerokim echem w ówczesnym świecie mody.

Blogerka chwili, czy całej dekady?

W 2011 roku, influencerka będąc nadal studentką prawa, została okrzyknięta przez Vogue’a jako Blogger of the Moment (bloger chwili). Nic dziwnego, w tamtym okresie ,,The Blonde Salad'' miał co miesiąc ponad milion odwiedzających i około dwunastu milionów otwieranych stron. W blasku sławy, Ferragni zdecydowała się przerwać naukę, aby całkowicie poświęcić się działalności jako blogerka i influencerka, wkrótce wydała także swój własny e-book w języku włoskim.

Ferragni pozowała dla wielu światowych gigantów modowych. Była twarzą takich magazynów jak: “Vogue”, “ELLE” i “Glamour”, współpracowała z największymi domami mody, wśród których były: Dior, Chanel i Fendi, a także została globalnym ambasadorem Pantene i podpisała liczne kontrakty z innymi markami beauty. Do 2016 roku jej twarz zdobiła aż 55 okładek czasopism.

W grudniu 2013 roku, w ramach współpracy ze Steve’em Maddenem, miała zaprojektować kolekcję kilku par butów na sezon wiosenny 2014 roku. Zaliczyła także swój telewizyjny epizod, ponieważ w sierpniu 2014 roku pojawiła się, w roli gościnnej jurorki, w amerykańskim programie telewizyjnym Project Runway.

W tym samym roku, działalność biznesowa Chiary Ferragni, miała przynieść jej dochód brutto w wysokości ok. 6 mln euro, głównie za sprzedaż kolekcji obuwia. Sukces już wówczas był ogromny, a to wszystko zanim na rynku pojawił się stały asortyment marki. W 2017 roku z kolei została uznana przez magazyn Forbes za „najbardziej wpływową influencerkę na świecie”. Była także pierwszą blogerką, której wizerunek zdobił okładkę międzynarodowych edycji czasopisma „Vogue”.

Spełnienie ambicji, czyli autorska marka

Chiara nie ukrywała, że założyła bloga, żeby zbudować własny biznes. Wszystkie sukcesy sprawiły, że włoska blogerka nie poprzestała na własnej stronie internetowej, tylko w 2013, jeszcze w trakcie drogi na szczyt, zarejestrowała firmę pod swoim nazwiskiem. Dokładnie wiedziała jak wypromować brand na Instagramie, a jej blog przeglądało w końcu miliony ludzi. Marka Chiara Ferragni skazana była na sukces.

Mimo ogromnych zasięgów, marka wyróżniała się na tle innych modowych brandów. Zaskarbiła sobie sympatię klientów, poszukujących niebanalnych lecz casualowych rozwiązań, przepełnionych młodzieńczą energią. Motywem przewodnim kolekcji stało się oko – wzór, który influencerka ma wytatuowany na jednym z palców.

Obecnie blogerka pełni funkcje prezesów dwóch własnych firm oraz pokazuje swoje spojrzenie na modę zarówno dzieląc się wciąż własnymi stylizacjami, jak i prezentując kolejne kolekcje własnej marki. Do dziś fani cenią ją za naturalność, jaką emanuje w internecie. Choć jest ikoną stylu i prawdziwą kobietą sukcesu, w sposobie, jaki prowadzi bloga, przenika autentyczność i szczera pasja do mody.

Prywatnie Chiara Ferragni także, szczęśliwie ułożyła sobie życie, od 2018 jest szczęśliwą mężatką, jej partnerem jest włoski raper fedez, z którym blogerka ma dwójkę dzieci.

Cechy szczególne odzieży marki

  • wygoda- komfort noszenia to coś czym marka kieruje się od samego początku. Chiera Ferragni chce tworzyć ubrania, które kobiety będą chciały nosić na codzień i w których będą czuć się po prostu dobrze.
  • 100 % made in Italy- w myśl wygody, brand wykorzystuje wytrzymałe oraz praktyczne w użyciu materiały o najwyższej jakości – takie jak: bawełna; skóra ekologiczna; skóra naturalna; poliester. Ich ubrania są także testowane dermatologicznie oraz wykonywane z najwyższą włoską precyzją.
  • kolorowy design- estetyka marki od razu rzuca się w oczy, a produkty bardzo łatwo rozpoznać. Dominują stonowane, pastelowe kolory, proste fasony, lecz także szalone kolorowe wzory. Dodatkowym urozmaiceniem jest wspomniane wcześniej oko, wyhaftowane w poszczególnych miejscach na odzieży.
  • liczba produktów- jeśli chodzi o markę Chiara Ferragni ilość ukazywanych sztuk w kolekcji jest bardzo mała. Na stronie internetowej najbardziej popularne kategorie liczą sobie zaledwie parę modeli. Ta elitarność marki sprawia, że jej produkty cechują się naprawdę świetną jakością, a każdy najmniejszy detal opracowywany jest z największą dbałością. Chiara Ferragni stawia na jakość i jak na razie świetnie jej to wychodzi!


Co w ofercie?

Marka Chiara Ferragni to propozycja dla odważnych kobiet, znających swoją wartość oraz przenoszących własny charakter na swoje stylizację. W asortymencie brandu znajdziesz bowiem, zarówno zestawy, których nie może zabraknąć w twojej szafie, jak i nietypowe dodatki o niebanalnych kształtach, zabawnych wzorach lub wyszukanych zdobieniach.

Wśród damskiej linii odzieży znajdują się zarówno sukienki i eleganckie marynarki, jak i bardziej klasyczne koszulki oraz komplety dresów. Oprócz tego marka oferuje pełną gamę akcesoriów, od okularów przeciwsłonecznych, do praktycznych i ładnych butelek na wodę, a także kolekcję biżuterii i zegarków zdobionych logiem marki. Marka słuchając preferencji swoich klientek stale wprowadza nowości, taką nowością była na przykład bogata zakładka autorskich kosmetyków Chiary.

Co ciekawe blogerka swoje inspiracje dotyczące projektów czerpie z podróży, popkultury oraz muzyki. Na podstawie własnych spostrzeżeń i doświadczeń stara się stworzyć współczesną modę, dedykując swoje kolekcje osobom, które nie boją się wyróżniać z tłumu i chcą pozostać modne mimo wieku.

Buty, które musisz mieć w swojej kolekcji

Pierwszym, wystawionym na światło dzienne i zdecydowanie uwielbianym przez kobiety produktem marki, jest unikalne obuwie od Chiary Ferragni. Choć same modele, sportowe i eleganckie, fasonem przypominają produkty innych marek, buty brandu wyróżniają się kolorystyką i niebanalnymi detalami. Stanowią modny dodatek, który świetnie ożywi każdą stylizację. Ogromną popularnością cieszą się sandały damskie, których rozmaite wariację można znaleźć na oryginalnej stronie marki.