Samochód Jaguar C-Type, 24H France, 1953, #20

Piękne repliki klasycznych samochodów

2 989,00 zł

SKU: CMC-M-194

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezent dla kierowcy lub od producenta CMC GmbH & Co. KG

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777 Messenger WhatsApp

Szukasz projektu i aranżacji gabinetu, lub biura? Umów się na wizytę naszego projektanta

Administratorem twoich danych jest Platforma
Luxury Products Cylwik Spółka Jawna

Opis

Od początku głównym celem Jaguara był długodystansowy klasyk, który miał świadomość marketingowego efektu sukcesu w Le Mans. Jako wsparcie dla trzech samochodów zespołu fabrycznego Jaguara, Ecurie Francorchamps, który został założony rok wcześniej, przyjechał do Le Mans i cieszył się tym samym zarządzaniem fabryką, co lekkie C-Types. Imponujący wynik dwóch kierowców de Tornaco i Laurenta w niemal standardowym typie C uplasował się na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej. CMC zdecydowało się zatem na rozwinięcie tego pod kątem sportów motorowych ciekawego wariantu kolorystycznego. Rezultatem jest miniatura o imponującej charyzmie i sportowej dynamice.

Ecurie Francorchamps zostało założone w 1952 roku przez Jacquesa Swatersa. Belgijski zespół wziął udział w kilku wyścigach Formuły 1 od 1952 do 54 roku, ale jedyne zwycięstwo, jakie odniósł, odniósł w 1956 roku Avus, Grand Prix poza Pucharem Świata, z właścicielem zespołu za kierownicą. Ecurie Francorchamps brała również udział w wyścigach samochodów sportowych do 1978 roku, prowadząc kampanię samochodów wyścigowych Ferrari. Ale jego początek można znaleźć w użyciu Jaguarów. Był rok 1953, kiedy belgijski zespół wziął udział w wejściu do fabryki Jaguara w Le Mans. Będąc pod wrażeniem ich dziewiątego miejsca, szef Jaguara Lyons wysłał Belgów na pozostałe wyścigi sezonu na Spa i Nürburgring. Ecurie Francorchamps rywalizował z Laurentem i Swatersem w Spa 24 Hours w lipcu, ale doznał awarii silnika, która spowodowała wcześniejszą emeryturę. Zdarzyło się to ponownie Belgom w wyścigu Eifel pod koniec sierpnia: wycofanie się z wyścigu z powodu uszkodzenia silnika.

W następstwie tego wyścigu podwozie XKC 047 zostało odesłane do Jaguar Cars Ltd. w Coventry po nowy silnik z systemem gaźnika Webera i zmodyfikowanym tylnym zawieszeniem modelu Lightweight. W ten sposób XKC 047 typu C został przekazany firmie Dunlop jako pojazd testowy i rozwojowy. Później XKC 047 wznowił wyścigi do 1959 roku. Od 1963 roku przez ponad pół wieku pozostawał w posiadaniu jednej rodziny. Był to kamień węgielny znaczącej kolekcji Jaguara Guya Griffitha w południowej Anglii. W 2016 roku Chassis XKC 047 został sprzedany na aukcji Bonham w Monako za 7,2 miliona euro – nieodrestaurowany i całkowicie autentyczny.

Ecurie Francorchamps powrócił do rywalizacji w sezonie 1954 z Jaguarem C-Type (XKC 011), który został przebudowany i wyposażony w gaźniki Weber. Po raz kolejny odniósł sukces: czwarte miejsce w Le Mans, trzecie miejsce w 12 Hours of Reims i siódme miejsce w Tourist Trophy.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-194
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-194
Materiał Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1162 części. Otwierana i zamykana pokrywa silnika. Realistyczna replika prostego sześciocylindrowego silnika wraz z otaczającymi elementami, rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś przednia z wahaczami, amortyzatorami hydraulicznymi, zawieszeniem wzdłużnym drążkiem skrętnym, całość wykonana z metalu. Sztywna oś tylna z poprzecznym zawieszeniem drążka skrętnego, amortyzatorami hydraulicznymi, łącznikami wzdłużnymi, całość wykonana z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej. Szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie replikowany korek wlewu paliwa na zawiasach. Drzwi kierowcy otwierane na realistycznie wyglądających zawiasach. Fotele kierowcy i pasażera pokryte skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami ze stali nierdzewnej i nyplami na obręczach aluminiowych. Przykręcane centralne nakrętki blokujące z gwintem prawo/lewo. Eleganckie i genialne wykończenie w oryginalnym kolorze. Numery startowe wydrukowane skomplikowaną metodą tamponu
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.