Samochód Ferrari D50, 1956 GP France #14 Collins

Niezwykłe repliki klasycznych samochodów

2 996,00 zł

SKU: CMC-M-182

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezent dla kierowcy lub od producenta CMC GmbH & Co. KG

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777 Messenger WhatsApp

Skompletujemy Twój wymarzony zestaw garnków i naczyń kuchennych - napisz do Nas

Administratorem twoich danych jest Platforma
Luxury Products Cylwik Spółka Jawna

Opis

Po tym, jak Lancia przekazała swój projekt D50 Ferrari, samochód przeszedł szereg innowacyjnych ulepszeń, aby stać się gwiazdą wyścigów w sezonie Grand Prix 1956. We Francji Peter Collins pojechał swoim Ferrari D50, aby wygrać drugie zwycięstwo w Grand Prix nad Eugenio Castellotti i Jean Behra.

Po przerwie spowodowanej tragicznym wypadkiem w Le Mans, Grand Prix de France wznowiono w 1956 roku. Jako piąta runda mistrzostw świata odbyła się 1 lipca na „Circuit de Reims-Gueux”. Wyścig składał się z 61 okrążeń po 8,302 km, co daje łącznie 506,4 km. Scuderia Ferrari wystawiała głównie z Juanem Manuelem Fangio, Eugenio Castellotti i Peterem Collinsem. Pozostałe dwa miejsca zajęli Hiszpan Alfonso de Portago, który miał wystartować w swoim pierwszym wyścigu Formuły 1, oraz Olivier Gendebien. Wszyscy mieli ścigać się w 265-konnym Ferrari D50 z krótkim nosem.

Maserati miał w swoim zespole Stirling Moss, Jean Behra i Piero Taruffi, z których każdy pilotował 250F. Wśród innych przeciwników był brytyjski zespół Vandervell Products Ltd ze swoją flotą Vanwall VW56 oraz francuski zespół Gordini z Typem 32 i Typem 16. Nie zabrakło także kilku korsarzy aspirujących do rywalizacji w posiadanych przez siebie Maserati 250F.

Podczas treningu kwalifikacyjnego okazało się, że Maserati 250F z trudem nadąża za tempem Ferrari D50, podczas gdy samochody Vanwalla okazały się bardziej sprawne. Fangio zdobył pole position przed kolegami z drużyny Castellotti i Collins. Jednak w klasyfikacji kierowców Collins i Moss przebili nawet Behrę i Fangio.

Po rozpoczęciu wyścigu Collins objął prowadzenie i razem trio Ferrari zdystansowało się od zwolenników. Moss stoczył pojedynek z Schellem z zespołu Vanwall o czwarte miejsce. Ich wyczerpującą rywalizację przerwała najpierw awaria silnika, której doznał Schell, a następnie uszkodzona skrzynia biegów, która spotkała Mossa. Obaj kierowcy wznowili jednak ściganie się w samochodach swoich kolegów z drużyny.

Po awansie na czwarte miejsce Schell zaczął gonić Castellottiego i Collinsa i ostatecznie ich wyprzedził. Był na drugim miejscu za Fangio przez sześć okrążeń. Kiedy Collins i Castellotti zdali sobie sprawę, że Britt nie ma za nimi ani jednego okrążenia za nimi, mocno przyspieszyli, by go wyprzedzić. W ogniu rywalizacji Schell musiał zjechać do pit-stopu z problemami technicznymi. W tym samym czasie problemy techniczne zmusiły również Fangio do zjazdu do pit stopu, co ostatecznie sprowadziło go do czwartego miejsca. Peter Collins odniósł swoje drugie zwycięstwo w Grand Prix, zajmując 0,3 sekundy przed swoim kolegą z zespołu Eugenio Castellotti.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Fantastyczne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-182
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-182
Materiał Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1161 części. Zdejmowana i zamykana maska ​​silnika. Odchylana klapa wentylacyjna do przestrzeni na nogi kierowcy. Dokładna replika silnika V8 z rurami i okablowaniem. Związane rury wydechowe wykonane z metalu. Trójkątna oś przednia z amortyzatorami, zawieszenie przednie na wahaczach, resor poprzeczny, całość wykonana z metalu. Tylne zawieszenie z rurą De-Dion, poprzecznym resorem piórowym, popychaczami i amortyzatorami ciernymi, wszystkie wykonane z metalu. Chłodnica oleju zamontowana przed chłodnicą. Szczegółowa replikacja obiegu paliwa i oleju oraz układu chłodzenia. Zawiasowe, otwierane korki wlewu paliwa i oleju. Fotel kierowcy i zagłówek tapicerowane skórą. Niezwykle realistyczne i perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej zamontowane na aluminiowej obręczy. Autentycznie replikowane centralne nakrętki blokujące z gwintami prawoskrętnymi i lewoskrętnymi. Eleganckie wykończenie brylantową farbą w oryginalnym kolorze z numerami startowymi nadrukowanymi metodą tamponu
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.